Friday, June 28, 2013

ELEVUL REBEL AL TIMPURILOR NOASTRE-TRASATURA DE CARACTER SAU DEMOCRATIE PROST INTELEASA?

ELEVUL REBEL AL TIMPURILOR NOASTRE-TRASATURA CARACTERIALA SAU DEMOCRATIE PROST INTELEASA. PROF.CONSILIER CORINA TONITA,LIC.TEHN.HORIA VINTILA,SEGARCEA,JUD.DOLJ Iata o tema de actualitate,ce a suferit diverse speculatii si interpretari ,mult dezbatuta in scolile romanesti ,dar si in mass-media,o tema a carei elucidare doresc sa o gasim impreuna.Va invit,asadar la reflectie ,in spatiul contextual al Romaniei actuale. Ca si gand de inceput vom avea copilul problema sau copilul rebel al scolii romanesti de azi. Acum ,cand diversele sondaje,si nu numai,insasi realitatea zilnica,ne indica faptul ca violenta in scoala a crescut,ca elevii (unii dintre ei)nu mai au bun simt si cei sapte ani de acasa,acum intervine aceasta problematica spinoasa ,care are in centrul reflectiei,atat personale,cat si de grup,printre altele si intrebarea din titlu.Sa fie problematica caracteriala?Sa fie democratie prost inteleasa?Un lucru este cert:este si una si cealalta si cand fac aceasta afirmatie ma refer la faptul ca aceasta caracteristica de rebelitate a elevilor de azi se dezvolta ,precum fatul in uterul mamei,pe terenul democratiei,foarte bine,evident prost inteleasa.Democratia prost inteleasa ,contextual vorbind,presupune printre altele :o libertate a cuvantului care la elevii de azi tinde sa ia o forma atat de personalizata,incat ei refuza sa accepte si alte puncte de vedere,caci,peste cuvantul lor nu se poate trece.Apoi ,mai presupune si adoptarea unui mod de comportament care lasa mult de dorit ,numai daca ne referim la statutul de elev,comportament care are la baza tocmai intelegerea gresita a principiilor democratice,in sensul ca daca elevul are de exemplu libertatea cuvantului sau libertatea de optiune in diverse situatii scolare,asta inseamna ca el primeaza in comparatie cu profesorul,lucru total gresit,numai daca luam in calcul cine face aducatia in scola,elevul sau profesorul.Nu as dori sa transform acest material intr-o pledoarie pentru perioada comunista,dar tin sa mentionez faptul ca si atunci existau elevi rebeli,deci putem vorbi aici de particularitati caracteriale,dar societatea comunista de atunci,nu permitea dezvoltarea acestor particularitati ,asa cum o face democratia prost inteleasa,in contextual scolar,deci ,nu democratia insasi ar fi de vina,ci proasta intelegere a ei.Evident,democratia este un lucru foarte bun,iar in contextul scolar largeste aria de cunostinte a elevilor ,permite penetrarea eficienta a diverselor metode si procedee de lucru cu elevii care faciliteaza procesul insusirii de cunostiinte ,dar aducandu-l in centrul acestei problematici pe copilul rebel,personal consider ca pentru el, era mai bine in comunism.Revenind la titlu ,cred ca elucidarea acestei problematici se afla in trasatura de caracter,caci un elev rebel percepe democratia altfel decat un elev silitor,care are cu totul alte caracteristici de personalitate,iar atunci cand I se ofera si terenul democratic de dezvoltare ,elevul rebel,devine elevul problema .

No comments:

Post a Comment