Friday, April 29, 2016

TRATAREA TIMIDITATII LA COPIII DE 10-14 ANI PRIN INTERMEDIUL DISCIPLINEI DE EDUCATIE FIZICA SI SPORT

Conform explicatiilor psihologilor ,copilul timid nu este un copil problema ,fapt imbucurator doar cand ne gandim la ceea ce inseamna copilul problema in genere si la dificultatile pe care le intampina acest copil in colectiv.incadrat astfel ,copilul timid este un copil care poate activa fara dificultati in cadrul social,problemele lui fiind in special de inhibare si de ceea ce decurge din aceasta,mai ales daca punem in context modul lui de activare preponderent ,,anume in scoala.Situandu-ne in cadrul scolar,timiditatea poate fi depasita atat prin metodele folosite de dascali ,cat si prin metodele folosite de colectivul clasei.In cadrul acestor metode putem integra si sportul,ora de educatie si sport.Datorita caracterului lui stimulativ atat al mintii ,cat si al sufletului,sportul si educatia fizica dau imbold acestora.,imboldul manifestandu-se in actiune a care depaseste timiditatea,ex:dupa ora de educatie fizcasi sport sau dupa ore de antrenament ,cu siguranta mintea umana devine mult mai agera ,fiind activat intreg sistemul psihic uman.Si pentru ca am adus in discutie acest exemplu,in continuare voi lua un exemplu concret :un copil de clasa a 4-a ,deci varsta de 10 ani,care se inhiba in timpul exercitiilor fizice.Pentru a rezolva aceasta chestiune delicata a copilului timid in timpul exercitiilor sportive,profesorii de educatie fizica si sport trebuie sa prezinte din punct de vedere teoretic binefaceriile imense ale sportului pentru a forma teoretic parerile copiiilor si sunt benefice aceaste pareri teoretice deoarece este necesar sa ne formam o parere teoretica despre ceva,ca sa stim aproape cu certitudine daca putem aplica teoria in practica,daca o putem aplica fara ca aceasta sa nu ne provoace vreo inhibitie ,ca in cazul nostru,al copilului de 10 ani care prezinta inhibitii in cadrul orei de educatie fizica si sport,deci problema trebuie pusa si in felul urmator :ii place copilului respectiv ceea ce face cu adevarat ?Daca nu ii place,atunci timiditatea se explica,daca ii place ,aparent timiditatea nu poate fi explicata si aici intervine de fapt contributia profesorului,care poate fi sub diverse forme :psihologice,pedagogice si chiar de natura sociologica.Ma voi opri in continuare asupra unei tehnici psihopedagogice –JOCUL DE ROL-care este folosita in intregul sistem educational.Dar sa vedem cum putem aplica aici,aceasta metoda a jocului de rol : TRATAREA TIMIDITATII PRIN INTERMEDIUL JOCULUI DE ROL LA COPII. Asa cum am mentionat mai sus ,contributia profesorului poate fi una colosala cu ajutorul jocului de rol care poate fi astfel pusa in practica prin empatia si model propriu.empatia-cu ajutorul jocului de rol ,empatia pune elevul si profesorul in circumstante care vor oferi acestora intelegerea situatiei si nu numai.Tratarea timiditatii prin intermediul exemplului propriu-Aici profesorul poate intervenii cu exemple din viata lui si modalitatile pe care acesta le-a gasit pentru a depasi momentul. Concluzii generale(rezumat). 1.Copilul timid nu este un copil problema 2.copilul timid in cadrul scolii trebuie sustinut psiho-afectiv,prin modalitati de genul:redarea increderii in el si fortele proprii,iar cand vine vorba de sport ,asa cum am amintit,copilul poate depasi timiditatea prin intermediul jocului de rol si al exemplului propriu al profesorului sau

No comments:

Post a Comment