Thursday, April 5, 2012

disciplina pozitiva

argument:copilul este ca un ogor,culegi ceea ce ai semanat.In cadrul acestei observatii psihologice mi-am propus sa analizez diferite contexte situationale,contexte care ma vor ajuta foarte mult in conturarea concluziilor pe care de fapt,doresc sa le prezint.Pentu a fi posibila aceasta analiza am beneficiat de asa zisa tratare diferiantializata de care au beneficiat doi copii si anume:unul care a beneficiat de disciplina pozitiva din partea parintilor si altul care nu s-a bucurat de acest lucru.In continuare,voi incerca sa prezint pe scurt contextele situationale:CONTEXTUL NR.1.NE AFLAM CU CEI DOI COPII IN PRAGUL SUSTINERII ADMITERII LA FACULTATE.AMANDOI COPIII INVATA TEMEINIC,DAR UNUL ESTE INCURAT SI APRECIAT PENTRU EFORTUL SAU,IAR CELALALT ESTE DESCURAJAT,SPUNANDUI-SE CA NU VA REUSI,CA DEGEABA INVATA ACUM CAT PENTRU O VIATA INTREAGA ,CA EFORTUL SAU ESTE UNUL APROAPE ZADARNIC.CEL CARE BENEFICIAZA DE TRATAREA POZITIVA DE MAI SUS AJUNGE SA ISI FORMEZE O IMAGINE POZITIVA DESPRE SINE,CONFORM CARUIA EL SE SIMTE STIMULAT SI MULTUMIT DE CEEA CE FACE.
CEL DE AL DOILEA ISI CREEAZA O IMAGINE NEGATIVA DESPRE SINE,LUCRU CARE IL DEMOTIVEAZA APROAPE TOTAL,AJUNGAND SA ISI PIARDA INCREDEREA IN EL SI IN REUSITA,SA NU MAI AIBA RANDAMENT,LUCRU REZULTAT DIN TRATAREA DE CATRE PARINTI CONTRARA DISCIPLINEI POZITIVE.CONTEXTUL NR2: NE AFLAM CU CEI DOI COPII IN SCOALA,IN SITUATIA IN CARE EI AU ASISTAT LA UN CONFLICT.EI AU SARCINA DE A ANALIZA ACEL CONFLICT SI DE A PREZENTA MODALITATI DE APLANARE A LUI.PRIMUL COPIL AL OBSERVATIEI NOASTRE,INCEARCA SA INTERVINA IN PREZENTAREA MODALITATILOR DE APLANARE,VAZANDU-SE CA O PARTE NEUTRA,DAR CARE DATORITA DISCIPLINEI POZITIVE DE CARE A BENEFICIAT,ARE O PARERE BUNA DESPRE SINE,SI SE SI VEDE REZOLVAND CONFLICTUL.CEL DE AL DOILEA COPIL,CARE NU A BENEFICIAT DE DISCIPLINA POZITIVA,NU POATE PREZENTA MODALITATI DE APLANARE A CONFLICTULUI,DEOARECE SI-A CREAT O IMAGINE NEGATIVA DESPRE SINE,PRIN CARE EL ,PUS IN SITUATIE DE CONFLICT SE VEDE CA O PARTE VINOVATA,DECI PIERDE BATALIA IN LUPTA CU ADVERSARUL.CONTEXTUL NUMARUL 3:NE AFLAM CU CEI DOI COPII IN FATA URMATOAREI SITUATII PROBLEMATICE :CEI DOI AU SUSTINUT O LUCRARE DE CONTROL,DAR AMANDOI OBTIN NOTE MICI:PRIMUL COPIL,BENEFICIARUL DE DISCIPLINA POZITIVA ,AVAND O IMAGINE BUNA DESPRE SINE ,ARE DE OBIECTAT IN LEGATURA CU NOTA,CU TIPUL DE LUCRARE,FOLOSIT DE PROFESOR,IAR CEL DE AL DOILEA COPIL ,AVAND IMAGINE NEGATIVA DE SINE,NU ARE DE OBIECTAT NIMIC,CONSIDERA CA DESI SUBIECTELE AU FOST PESTE NIVELUL ASTEPTARILOR DE GRELE,ACEASTA NOTA REFLECTA CAPACITATEA LUI.CONTEXTUL NR 4.NE AFLAM CU CEI DOI COPII IN FATA URMATOAREI SITUATII PROBLEMATICE:IN CLASA LOR A APARUT UN ELEV NOU,CARE NU ESTE LA FEL DE BUN LA INVATATURA CA EI.PRIMUL COPIL SE IMPLICA ACTIV IN A-L AJUTA ,CONSIDERAND CA POATE,DATORITA IMAGINII POZITIVE CREATE,CEL DE AL DOILEA NU SE IMPLICA CONSIDERAND CA DACA VA GRESI CEVA COLEGUL NOU,ESTE NUMAI VINA LUI CA A GRESIT.CONCLUZIE:OBSERVAM CA DISCIPLINA POZITIVA ESTE CEA CARE ISI ADUCE UN RAPORT CONSIDERABIL IN CEEA CE PRIVESTE FORMAREA IMAGINII DE SINE LA COPIL,A CAPACITATII NOASTRE DE EVALUARE,DISCIPLINA POZITIVA NE STIMULEAZA,NE MOTIVEAZA.IN CATEVA CUVINTE,DISCIPLINA POZITIVA ESTE PENTRU COPILUL CARE A BENEFICIAT DE EA CA O MAMA ADEVARATA,IAR PENTRU COPILUL CARE NU A BENEFICIAT DE EA CA O MAMA VITREGA.CORINUTA.

No comments:

Post a Comment