Friday, April 20, 2012

ESECUL SCOLAR.CHESTIONAR PENTRU PROFESORI.INTERPRETARE.

PENTRU A AJUNGE LA REUSITA IN VIATA DE SCOLAR,ELEVUL TREBUIE SA BENEFICIEZE DE O SCOALA,CA INSTITUTIE EDUCATIVA REUSITA.
CU SCOPUL DE A MA AJUTA IN ACTIVITATEA DE CERCETARE IN CEEA CE PRIVESTE ESECUL SCOLAR ,AM CERUT UNUI NUMAR DE 50 DE PROFESORI SA RASPUNDA LA URMATOARELE INTREBARI:
1.DE CE ATI ALES PROFESIA DE DASCAL?
2.CE INSEAMNA PENTRU DUMNEAVOASTRA INSUCCESUL SCOLAR?
3.DUPA DUMNEAVOASTRA,CARE AR FI CAUZELE INSUCCESULUI SCOLAR?
4.PRECIZATI MASURA IN CARE MOTIVATIA PENTRU ANUMITE OBIECTE DE STUDIU,CORESPUNDE CAPACITATII ELEVULUI!
5.EXISTA VREO EXPLICATIE A FAPTULUI CA DESI,INTELIGENTI ,EXISTA,ELEVI CARE NU AU ATRACTIVITATE PENTRU STUDIU?
6.EXISTA ANUMITE RAPORTURI INTRE DUMNEAVOASTRA SI ELEVII DUMNEAVOASTRA?
7.IN CLASELE LA CARE DUMNEAVOASTRA PREDATI ATI OBSERVAT STARI AFECTIVE DE ANXIETATE?CARE AR FI CAUZA LOR?
8.IN CALITATEA DUMNEAVOASTRA DE DIRIGINTE CE DISCUTATI CU PROFESORII CARE PREDAU LA CLASA DUMNEAVOASTRA?
9.DE CE TREBUIE SA EXISTE INTR-O SCOALA O UNITATE DE ACTIUNE SI DE VOINTA A TUTUROR CADRELOR DIDACTICE LA TOATE CLASELE SI ASUPRA TUTUROR ELEVILOR?
10.DE OBICEI,APRECIATI CU OBIECTIVITATE ELEVII?
11.DACA UN ELEV ESTE NEMULTUMIT DE NOTA ACORDATA,CUM PROCEDATI?
12.NOTIUNEA DE "ELEV LENES",CE INSEAMNA PENTRU DUMNEAVOASTRA?
13.EXISTA DIFICULTATI PE CARE LE INTAMPINA ELEVII IN PREGATIREA TEMELOR LA DISCIPLINA PE CARE O PREDATI?
14.CARE SUNT MIJLOACELE DE STIMULARE SI DE PEDEPSIRE PE CARE LE UTILIZATI IN MUNCA CU ELEVII?CE EFECTE AU ASUPRA ELEVILOR?
15.IN DECURSUL ACTIVITATII DUMNEAVOASTRA,ATI CONSTATAT LA ELEVI,VREO DEFICIENTA "DICTATOGENA" A ELEVILOR?:">
16.DACA 2-3 ELEVI ,VA OFERA FLORI,CREDETI CA AU O MOTIVATIE ANUME PENTRU ACEST FAPT?
17.CARE SUNT SOLUTIILE PE CARE LE PROPUNETI PENTRU DIMINUAREA INSUCCESULUI SCOLAR?
sursa imagine
INTERPRETARE CHESTIONAR:
INTREBAREA NUMARUL 1 ARE ROLUL DE A NE ARATA MOTIVATIA ASUMARII ROLULUI DE DASCAL.IN URMA RASPUNSURILOR DOMNILOR PROFESORI,A REESIT URMATOAREA CONCLUZIE:
ASUMAREA ROLULUI DE DASCAL ESTE ACEEA DE A MODELA CARACTERE,DE A FORMA PERSONALITATI.IN SPRIJINUL ACESTEI IDEI VIN CU URMATOAREA SUSTINERE:
UNII ELEVI ISI FORMEAZA ANUMITE MODELE ALE PROFESORILOR SAU MAI BINE ZIS DE PROFESORI,MODELE CARE LE VOR FI CALAUZA MAI TARZIU IN VIATA.
A DOUA INTREBARE,PUNE PUNCTUL PE I ,CUM SE SPUNE,CONSTITUIND INTREBAREA PRINCIPALA A CHESTIONARULUI.
DOMNII PROFESORI AU ENUNTAT CATEVA CAUZE ALE ESECULUI SCOLAR,INSA CEEA CE MI-A ATRAS ATENTIA IN MOD DEOSEBIT, A FOST URMATORUL RASPUNS:
OBTINEREA DE REZULTATE SLABE LA INVATATURA,RAMANEREA IN URMA LA INVATATURA,INSA NU AU FOST EVIDENTIATE CAUZELE RAMANERII IN URMA LA INVATATURA SI ELE POT FI NUMEROASE:IN PRIMUL RAND SITUATIA DE BOALA,IN ALTE RANDURI SITUATIA FINANCIARA PRECARA,ALTEORI IZOLAREA-SINGURATATEA,IMPOSIBILITATEA ELEVULUI DE A SE ADAPTA LA CERINTELE IMPUSE,ETC.
IN CONTINUARE,DOMNII PROFESORI SUNT PUSI IN SITUATIA DE A ENUMERA CAUZELE INSUCCESULUI SCOLAR:
CAUZELE PE CARE EI LE-AU ENUMERAT AU VIZAT MAI MULTE ASPECTE,PRINTRE CARE:MEDIUL FAMILIAL NEADECVAT,MOSTENIREA GENETICA,CAUZE DE ORDIN PSIHOLOGIC,LIPSA MOTIVATIEI INVATARII,REPULSIE FATA DE ANUMITE MATERII DE STUDIU SI FATA DE ANUMITI PROFESORI.DESIGUR,TOATE CONTRIBUIE LA INSUCCESUL SCOLAR,CUNOASTEREA ACESTOR CAUZE FIIND NECESARA PENTRU GASIREA SOLUTIILOR OPTIME DE A DEPASI ACEASTA SITUATIE.
INTREBAREA NUMARUL 4 ,VA URMARI SA ANALIZEZE RAPORTUL EXISTENT INTRE MOTIVATIE SI CAPACITATEA ELEVULUI.
CEEA CE MI-A ATRAS ATENTIA IN RASPUNSURILE DOMNILOR PROFESORI,A FOST URMATORUL GAND:
-SUNT O SERIE DE FACTORI PERTURBATORI CARE AFECTEAZA MOTIVATIA ELEVILOR PENTRU DIFERITE OBIECTE DE STUDIU,INSA CEEA CE CONTEAZA IN REMEDIEREA SITUATIEI DE FATA ESTE SA STII,CA PROFESOR,SA ITI ATRAGI ELEVII,SA DAI LECTIILOR O CONOTATIE PLACUTA,SA TE FACI TU INSUTI PLACUT ELEVILOR,SA II RESPECTI,SA NU FACI DISCRIMINARI INTRE EI.
INTREBAREA NUMARUL 5,VINE SA SONDEZE LEGATURA DINTRE INTELIGENTA SI RANDAMENTUL SCOLAR.
DOMNII PROFESORI AU RASPUNS INVOCAND MAI MULTE LEGATURI DINTRE INTELIGENTA SI RANDAMENTUL SCOLAR,INSA RELEVANT A FOST RASPUNSUL CONFORM CARUIA ELEVII CONSIDERA CA UNELE OBIECTE NU LE SUNT FOLOSITOARE,AU IMPRESIA CA LA SCOALA INVATA LUCRURI INUTILE.DIN ACEASTA IMPRESIE REZULTA,DE FAPT,LIPSA MOTIVATIEI ELEVILOR.
INTREBAREA NUMARUL 6,VIZEAZA RAPORTURILE DINTRE DOMNII PROFESORI SI ELEVI.RASPUNSURILE DOMNILOR PROFESORI VIZEAZA RAPORTURI ABSOLUT NORMALE,RAPORTURI CE SUSTIN RANDAMENTUL SCOLAR,SUSTIN EVOLUTIA ARMONIOASA A PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV.
7.CONSIDERAND ANXIETATEA CA FIIND UNA DINTRE CAUZELE GENERATOARE ALE ESECULUI SCOLAR,PROBLEMA EI ESTE PUSA VIZANDU-I CAUZELE GENERATOARE.DOMNII PROFESORI AU PUS IN DISCUTIE URMATOARELE CAUZE:MEDIUL FAMILIAL VIOLENT,ALTE SITUATII ,TOT FAMILIALE.IATA CA,FAMILIA ESTE PRINCIPALA CAUZA GENERATOARE A STARILOR DE ANXIETATE,CONCLUZIE LA CARE SI EU CAD DE COMUN ACORD NUMAI DACA NE GANDIM LA SITUATIA IN CARE 70%DIN COMPORTAMENTUL COPILULUI ESTE DAT DE PARINTI,DE FAMILIE,IN GENERE.
INTREBAREA NUMARUL 8 VIZEAZA RELATIILE DE COLABORARE DINTRE PROFESORUL DIRIGINTE SI PROFESORII CARE PREDAU LA CLASA DUMNEALUI.DOMNII PROFESORI AU ADUS IN SPRIJINUL PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV URMATOARELE RELATII DE COLABORARE:
DISCUTII PE TEMA PROGRESULUI SAU REGRESULUI SCOLAR,DISCUTII PE TEMA STARII DE DESCIPLINA,DISCUTII AVAND CA SUBIECT ELEVII MAI SENSIBILI SAU DIMPOTRIVA MAI ACTIVI,INTERESE IN LEGATURA CU PREGATIREA PENTRU DISCIPLINELE DE EXAMEN.
INTREBAREA NUMARUL 9 PUNE ACCENTUL PE UNITATEA DE VOINTA A TUTUROR CADRELOR DIDACTICE CARE PREDAU LA CLASA SI PE INTELEGEREA NECESITATII EXISTENTEI ACESTEI UNITATI DE VOINTA A TUTUROR CADRELOR DIDACTICE.
DIN RASPUNSURILE DOMNILOR PROFESORI A REESIT CA NECESITATEA ACESTEI UNITATI DE VOINTA ESTE IMPORTANTA,DEOARECE CU AJUTORUL EI PUTEM:SA MODELAM CARACTERE,DASCALI FIIND,IN PRIMUL RAND,MODELE,PENTRU DESFASURAREA OPTIMA A PROCESULUI INSTRUCTIV EDUCATIV,PENTRU A REUSI SA II EDUCAM,IN PRIMUL RAND SA II FORMAM CA OAMENI,SA II CONVINGEM CA FARA SCOALA ,NU POT REALIZA MARE LUCRU IN VIATA.
INTR-ADEVAR,ESTE NEVOIE DE O UNITATE DE VOINTA SI DE ACTIUNE A TUTUROR CADRELOR DIDACTICE INTR-O SCOALA ,DEOARECE "UNDE-I UNUL NU-I PUTERE,UNDE-S DOI PUTEREA CRESTE".EI BINE,ACEST PROVERB SE APLICA ATAT DE BINE AICI,IN ACEASTA CONJUNCTURA .
INTREBAREA NUMARUL 10 PUNE PROBLEMA OBIECTIVITATII IN RELATIILE CU ELEVII.IN GENERAL,DOMNII PROFESORI SUNT OBIECTIVI,DAR MAI SUNT SI EXCEPTII SI ELE VIZEAZA IN PRIMUL RAND "DARNICIA"ACESTORA PENTRU A-I INCURAJA SI DIN DORINTA DE A-I ATRAGE SA STUDIEZE OBIECTUL LOR.
INTREBAREA NUMARUL 11 PUNE PE DOMNII PROFESORI INTR-O SITUATIE CAM DIFICILA,SA ZIC ASA,ANUME CUM PROCEDEAZA IN CAZUL IN CARE UN ELEV ESTE NEMULTUMIT DE NOTA.
IN GENERAL,DOMNII PROFESORI ARGUMENTEAZA ELEVILOR MOTIVUL PENTRU CARE AU ACORDAT ACEA NOTA SI DACA ESTE VORBA DE O NOTA LA EVALUAREA ORALA,APELEAZA SI LA CEILALTI ELEVI.
sursa poza
13.IN LEGATURA CU DIFICULTATILE PE CARE ELEVII LE INTAMPINA IN PREGATIREA TEMELOR PENTRU ACASA LA DISCIPLINA FIECARUI PROFESOR IN PARTE ,PROBLEMA SE PUNE IN FELUL URMATOR:UN ELEV CARE NU-SI INVATA LECTIILE DECAT ATUNCI CAND VREA SA IA O NOTA ,NU INCEARCA SA ISI REZOLVE TEMELE.
14.IN LEGATURA CU MIJLOACELE DE STIMULARE SAU DE PEDEPSIRE PE CARE DOMNII PROFESORI LE UTILIZEAZA SI CU EFECTELE PE CARE ACESTEA LE AU ASUPRA ELEVILOR,PROFESORII SE INDREAPTA SPRE URMATOARELE IDEI:
ATUNCI CAND UN ELEV RASPUNDE CORECT ,ESTE LAUDAT SI INCURAJAT SA MAI RASPUNDA SI ALTA DATA,DACA ELEVUL GRESESTE,EL NU ESTE CERTAT ,ESTE CORECTAT SI I SE SPUNE SA FIE MAI ATENT ALTA DATA.CA PEDEAPSA IN GENERAL,ESTE APLICATA LUCRAREA DE CONTROL.
15.IN LEGATURA CU DEFICIENTA DICTATOGENA A ELEVILOR ,DOMNII PROFESORI AU RASPUNS ,LA MODUL GENERAL,ASTFEL:STIMA DE SINE SCAZUTA,FRUSTRARI,DURERI DE CAP,ACIDITATE GASTRICA.
16.IN LEGATURA CU GESTUL FRUMOS AL ELEVILOR DE A OFERI FLORI ,RASPUNSURILE DOMNILOR PROFESORI AU CA OBIECTIV,URMATOARELE:UNII ELEVI O PRACTICA IN SEMN DE RESPECT SI APRECIERE,ALTII IN LOC DE O SCUZA PENTRU VREO"BOACANA"PE CARE AU FACUT-O.
19.REFERITOR LA SOLUTIILE PROPUSE PENTRU PREINTAMPINAREA SAU DIMINUAREA INSUCCESULUI SCOLAR,ACESTEA AU VIZAT ,IN GENERAL,URMATOARELE:PROGRAME SCOLARE MAI "AERISITE",POSIBILITATEA DE A LUCRA MAI MULT CU ELEVII CU PROBLEME,MAI MULT INTERES DIN PARTEA PARINTILOR FATA DE ACTIVITATILE ZILNICE ALE COPIILOR,INDIFERENT DE VARSTA ACESTORA.
CORINUTA.

2 comments: